Operacija sive mrene

Mrena (katarakta) je zamućenje inače prozirne leće. Najčešće se javlja u osoba starije životne dobi, otuda i naziv senilna katarakta. Dijabetes melitus i određene druge bolesti metabolizma, trauma, uveitis, visoka miopija, lokalno i sistemsko liječenje kortikosteriodima udruženi su sa ubrznanim razvojem katarakte. Konatalna katarakt znatno je rjeđa. Općenito zamućenje leće uzrokuje bezbolno smanjenje vidne oštrine, pojavu monokularnih dvoslika i zablješćivanja pri osvjetljavanju intenzivnim izvorom svjetla te promjenu refrakcije.

Opis zahvata

Siva mrena je jedan od vodećih uzroka sljepoće u svijetu i uspješno se može liječiti jedino operativnim zahvatom. Ultrazvučna operacija sive mrene s ugradnjom intraokularne leće je najčešće izvođen operativni zahvat na očima u svijetu. S velikim ponosom možemo reći kako je Očna poliklinika dr. Vukas prva u Hrvatskoj prije više od 20 godina započela s primjenjivanjem najmodernijih pristupa toj vrsti zahvata. Danas se taj zahvat izvodi u lokalnoj anesteziji i traje svega 10-15 minuta, a komplikacije su svedene na minimum.

Napretkom tehnologije nije samo napredovalo tehničko izvođenje zahvata, već i vrste intraokularnih leća koje se ugrađuju prilikom istog. Osim što ovim zahvatom uspješno otklanjamo sivu mrenu isto tako u potpunosti korigiramo kratkovidnost, dalekovidnost, astigmatizam te čak i dioptriju za čitanje.

Kandidati

Sve osobe koje imaju dijagnosticiranu sivu mrenu neovisno o godinama. Oko ne smije biti pod upalom/terapijom. Glaukom, dijabetes, povišeni krvni tlak i ostale sistemske bolestine ne predstavljaju problem za operaciju mrene ukoliko su pod kontrolom.

Oporavak

Prvih tjedan dana preporuča se izbjegavati trljanje očiju i teži fizički napor. Antibiotske kapi koriste se 2-3 tjedna nakon zahvata. Korištenje mobitela i gledanje televizije je moguće već drugi dan nakon zahvata.

Zahvat traje 10-15 minuta po oku i minimalno je zahtjevan za pacijente te se odmah nakon zahvata otpuštaju doma s detaljnim uputama o pravilima ponašanja u sljedećih tjedan dana.

Lokacija

Ilica 129,
10000 Zagreb

info@ocna-poliklinika-dr-vukas.hr

Pratite nas na društvenim mrežama

Copyright by Očna poliklinika Dr. Vukas 2019. Sva prava pridržana.